Twitter geçtiğimiz günlerde yeni tasarımını kullanıma açmaya başladı. Yeni tasarım Facebook’a benzerliğiyle dikkat çekerken henüz bütün kullanıcılara açılmış değil.
Starbucks, McDonalds gibi uluslararası markaların yeni tasarıma geçtiği görünürken, yaratıcı profil tasarımlarıyla da yeni arayüz çok konuşulacağa benziyor.
Twitter kullanıcılarının tamamının önümüzdeki günlerde yeni tasarıma geçmesi beklenirken, markaların yeni arayüzü kullanıcılarla etkileşimi ve tasarım boyutunda nasıl değerlendireceği ise ayrı bir merak konusu. Eski görünüme nazaran daha işlevsel ve dinamik bir yapıda olan yeni profillerde markaların kullanıcı etkileşimi konusunda biraz yaratıcı olması gerekiyor.
Twitter’ın yeni tasarımında en dikkat çekici özelliklerden birisi kapak fotoğrafını öne çıkaracak bir görünümle birlikte gelmesi. Fakat Twitter kapak fotoğrafı boyutunu Facebook’tan biraz daha büyük tutmuş. Kullanıcılar profili ilk açtığında gözlerinin ilk göreceği bu büyük kapak fotoğrafı olacağı için hem markalar hem de kişiler bu bölümü biraz işlevsel ve hedef odaklı kullanabilmeli.
Yeni arayüzle gelen özelliklerden biri de istediğiniz tweet’leri sayfa başına sabitleyebilme. Yine Facebook’ta sayfa kullanımında olduğu gibi istediğiniz bir paylaşımınızı sabitleyerek, profilinize giren kişinin ilk olarak o paylaşımı görmesini sağlayabilirsiniz.
Yeni arayüzle gelen bir diğer özellik ise profil sayfasında videolar/fotoğraflar diye 2 farklı sekme çıkması. Bu sayede paylaşılan görsellere ve videolara direkt sekmeye tıklarayarak ulaşılabiliyor.